fredag 18 september 2009

20 års jubeleum & budgivning...imorgon...

Fick i uppdrag av Vinden Seconhand, i Alingsås, att vara en av 7 kreativa personer som skulle göra om en möbel som skall säljas imorgon, pengarna går till välgörenhet...
Detta var den möbel jag valde, en sen 50 tals möbel från Åhlen & Holm...Jag har alltid älskat hörnskåp tar lite plats men rymmer mycket!

En idé explosion startade....ja jag vill brodera korsstygn...

Ett underbart tyg, som jag köpt i Tokyo....

...ett "allmogeskåp" där det Svenska och Japanska gifter sig..

...högblank svart målat inuti..och så lite broderi där med...

4 kommentarer:

  1. Underbart!!!!!! Helt underbart! Hoppas det säljer dyrt!

    SvaraRadera
  2. riktigt tjusigt, love the korsstygn!

    och du, tack för ramen, så himla tjusig!

    SvaraRadera
  3. UNDERBART!!!!! Du borde satsa på detta ! Du har ju rätta feelingen. Jag afttar inte hur du hinner med allt, småbarns förälder och allt.

    SvaraRadera
  4. Hej Jag googlar för att hittade spännande korsstygn och hittade dej och ditt skåp!Fantastiskt!Undrar nu om vi kunde få visa dina bilder på din fantastiska korsstygnskonst i vår blogg och länka till dej. http://korsstygnsarkivet.blogspot.com

    MVH Kajsa och Maria

    SvaraRadera

Hej!!

Till alla ni som skriver i min blogg... Tack för din kommentar, den värmer:-)

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå:-)

Tack för att du tittar in idag, kom snart igen/ Vintagelover