tisdag 9 februari 2010

stickad stil...

Fick denna fantastiska stickbok igår. Den är från 1949 och har underbara modeller på mestadels tröjor. Jag har en hel del gamla stickmönster men denna bok slår det mesta...

...elegant middagsklädd

...alla dessa underbara detaljer som jag så ofta saknar i moderna mönster...

...vad sägs om detta fiskbens mönster...men jag fattar inte riktigt geväret?

...så snyggt och genialiskt

en sådan snygg, kort, tight polo vill jag att min man skall ha...

...underbar skidtröja....men mössan?

snygga golfstrumpor...

och så dessa strumpor i tre olika längder, vill ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Till alla ni som skriver i min blogg... Tack för din kommentar, den värmer:-)

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå:-)

Tack för att du tittar in idag, kom snart igen/ Vintagelover