måndag 4 maj 2009

Färdknäppen från mellankrigsiden

Våra vänner som hälsade på i helgen hittade detta fina pussel, som jag fått av min Pappa för många år sedan, i en hylla. Jag tror att han gav mig den främst för att det var en fin låda...
Jag har alltid undrat vad motivet skulle bli....färdknäppen?
Det tog många långa timmar och vi blev helt trollbundna alla fyra. Skulle alla bitarna finnas kvar?
Aha är det det färdknäppen betyder! Jag hade något annat i tankarna. Visst blev det fint...men det fattades retligt nog en bit. Nu ligger playwood pusslet i sin fina låda igen och sover sin törnrosa sömn igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!!

Till alla ni som skriver i min blogg... Tack för din kommentar, den värmer:-)

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå:-)

Tack för att du tittar in idag, kom snart igen/ Vintagelover